Publications
- Szakács-Behling, S., A. Bock, C. I. Keßler, F. Macgilchrist, R. Spielhaus (2021) Global Citizenship in motion: Comparing Cross-Border Practices in German Schools Abroad. In Klerides E. & S. Carney (Eds.) Identities and education: Comparative perspectives in times of crisis (pp. 95-116). Bloomsbury.
- Keßler, C. I. & Szakács-Behling, S. (2020) Researching the Transnational and Transnationalizing the Research: Towards a Methodological Turn in Education. In Machold, C, A. Messerschmidt & S. Hornberg (Eds.) Jenseits des Nationalen? Erziehungswissenschaftliche Perspektiven (pp.183-199). Barbara Budrich.
- Keßler, C. I. (2020) “ich will dann meine Zukunft irgendwie so kreieren”. (Narrative) Arbeit am eigenen Selbst von Schülerinnen und Schülern in transnationalen Bildungsräumen. In Deppe, U. (Hg.): Die Arbeit am Selbst. Theorie und Empirie zu Bildungsaufstiegen und exklusiven Karrieren (pp. 187-207). Springer VS.
- Bock, A. & Macgilchrist, F. (2019) Mobile media practices of young people in «safely digital», «enthusiastically digital», and «postdigital» schools. In: MedienPädagogik, 35, pp. 136-156.